Minden, ami csíp

My food. My spice.

Kaldeneker gyömbéres chili szósz

2013. július 19. 12:55 - SimiTomi

2013-06-29 15.18.45.jpg

Kedves egyetemi barátokkal járunk a Pannónia és a Katona József sarkára (?), egy egész fura helyre, mert kerhelyiség, de a kocsma, ahonnan a sört hozzák, az az utca túloldalán van. Mindegy, a lényeg, hogy lehet inni Köleses sört, az meg egy fokkal (vagy többel is) jobb, mint az átlag sörök.

Nade. A kocsmában (egyébként valami kávézó az egység, nem is kocsma, de részemről most már az marad) lehet kapni még egy csomó mindent, lekvár, savanyúság, ilyesmik. Mikor ott jártam, mindig majdnem vettem ebből a szószból, de az állapotom nem igazán tette lehetővé a biztonságos hazaszállítást, ezért inkább lemondtam róla.

Viszont most, amikor a bababoltban vásároltunk, minden összeállt, így végre hazakerült a cucc is.

Egyszerű, de jó dizájn 6/10

Félliteres üvegben adják, szép, hosszúkás, mint a csatos pálinkásüvegek. A többi dolgot nem vitték túlzásba, kis papír valami madzaggal rákötve, nem rossz, egyébként, minimalista. Az üveg hátulján van még egy kis információs címke, azon van minden, ami fontos. Ez nem az a kicsi szószosüveg, amit a csajok a kis táskájukban is el tudnak vinni, az biztos, de nem is kell, jobb, ha ez a szósz otthon van.

Szósznak kiváló 7/10

Elsőre meglepődtem, hígabb ugyanis a szósz, mint bármi, amivel eddig találkoztam. Az üveg, meg az állag - inkább hasonlít a dolog Anyukám paradicsomlevére, mint valami sűrű szószra. És lehet is úgy fogysztani, mármint simán lehet az üvegből kortyolgatni belőle egyet-egyet. A címke szerint van benne piros paprika, chilli paprika, víz, fokhagyma, só, cukor, gyömbér, almaecet. Az illatán erőteljes nyomot hagy a pirospaprika, szinte minden mást elnyom, de ez nagyon jó így.

Ízre is kifejezetten jó, itt is a paprika dominál, a fokhagyma és a gyömbér a háttérből jelentkezik, Jó nagy paprikadarabok úszkálnak benne, ami kortyolgatáskor még jól is esik.

Erőnek bz'a híján van 2/10

A kettő pontot azért kapja, mert ha magában kortyolgatja az ember, akkor érez(het) valamit. Ami egyébként valószínűleg inkább a gyömbér csípése, legalábbis határozottan arra emlékeztet, nem az az intenzív chillicsípés, amit annyira szeretünk, hanem az a kicsit hosszan tartó, szájpadlásos valami.

2013-07-13 12.45.51.jpg

Kicsit behatárolt 6/10

Kaldenekerék grillezett pecsenyékhez ajánlják, bizonyára jó is hozzá, én azt mondom, hogy például salátába szintén isteni, mártogatni kicsit nehezebb, de kis küzdelemmel az is megoldható. Pácolni is jól használható, használat előtt viszont mindenképpen rázzátok fel, rövid idő alatt is leül a sűrűje az üveg aljára...

Nem túl drága 6/10

1200 forint az ára azon a helyen, ahol vettem, ezért kapunk fél liter szószt, illetve egy később is használható üveget, már ha rendesen ki tudjuk mosni, ezekkel én sajnos mindig hadilábon állok.

Hazai, gondolom, nagyobb nehézségek nélkül is megkapható 7/10

Ha keresi az ember, biztosan megtalálja, én eddig egyszer láttam, mármint egy helyen, de azóta Kaldeneker terméket már láttam máshol is. Van honlapjuk is, a lekvaroshaz.hu, onnan még rendelni is lehet, illetve úgy látom, SPAR üzletekben is kaphatóak a dolgok, dögivel.

Amit a számok mondanak: 5,83

Amit én mondok: Ez egy kifejezetten jó összeállítás, minden a megfelelő mennyiségben van benne, az állaga kicsit árnyalja a helyzetet, de azért sok mindenre jó lehet, én például a salátáimba mindig teszek. Sajnos nem erős, így viszont azok is élvezhetik, akik nem bírják a strapát, de chilli azért kellene nekik.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csipospaprika.blog.hu/api/trackback/id/tr975414047

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása