Minden, ami csíp

My food. My spice.

Chilis kecskesajt kistermelőtől

2013. július 24. 22:12 - SimiTomi

chillis-kecskesajt.jpg

A chillik meg néhány egyéb dolog (nem sok van, szerintem, a sör, a ManUtd, a főzés, a sci-fi, az olvasás, meg nem tudom, mit hagytam még ki) mellett amit még nagyon szeretek, az a különböző sajtok. Általában nem is habozok, ha valami finomságot kóstolhatok/vehetek - így történt ez most is.

Bár most volt hozzáadott érték is, hiszen chillis sajtot sikerült beszereznem. A melóhely mellett összevissza napokon időnként van őstermelői piac, így volt ez most is, én meg odanéztem, hogy mit is árulnak, s volt egy bácsi, aki éppen nagyon magyarázott valakiknek, hogy milyen sajtot is készít.

Nagyon már nem figyeltem, hogy miről is van szó, mert kiszúrtam, hogy kecskesajtot készít, rádásul van nála chillis is. A bácsi ráadásul azt állította, hogy a chillis az nagyon erős. Volt még paprikás is, ("A paprikás az nem csíp, az csak paprikás, de a chillis az igen, az nagyon erős!")

OK, mondtam, ha tényleg nagyon erős, akkor legyen, veszek belőle. Így is alakult, a bácsi lemérte, valami 330 gramm volt egy előre csomagolt darab, 1320 forint. Nem mondom, hogy árát tekintve életem vásárlása volt, de végül is egyszer ki lehet bírni, hátha tényleg nagyon jó lesz.

chillis-kecskesajt2.jpg

Ismerjük már egymást, meg a jobbnál jobb chillis termékeket is, szóval nagyjából sejtettem, hogy mi lesz a vége a dolognak, így nem is csalódtam, sőt. A címke szerint kecsketej, oltó, só, ízt meghatározó fűszert tartalmaz és Cegléden készül.

A sajt kifejezetten jó, egy kicsit talán száraz, igazából nagyon sok kecskesajtot még nem ettem, így igazán mély összehasonlítási alapom nincs, de egy kicsit lehetne kevésbé száraz. Vágni könnyen lehet, egész vékony szeletek is könnyedén jöhetnek, s igazából aztán sem esik szét a darab. Nem rágós, omlik a szájban, az íze is rendben van.

Egészen sok chillidarab van benne, zöld és piros darabok is, lehetnének kicsit nagyobbak, de így is túltesz a sajt minden nagyipari terméken, amivel ezen a téren találkoztam.

Ami a csípősséget illeti, szintén ez a helyzet. A szószoknál használt skála beosztása szerint a lámlenge osztályba kerül, viszont ez bizony előrelépés, hiszen alapvetően gyakorlatilag semmit nem szoktam érezni a chilis termékek esetében, itt viszont legalább érzem, nem csak sejtem, hogy van valami.

Csípősség: lámlenge (alja)

Verdikt: drága, de egyszer megéri megpróbálni. Ha esztek hozzá még egy kis rendes chillit, akkor meg kiváló is lesz...

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csipospaprika.blog.hu/api/trackback/id/tr285423707

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Chilifutár Zoli 2013.07.27. 13:15:43

Szia!

Köszönjük a bejegyzést, Pálinkás Úr nevében is, meg a magunkéban is, ugyanis Pálinkás Úrnak mi vagyunk a chili-szállítói, immár második éve.
Tulajdonképpen a mi ajánlásunkra készítette a chilis sajtot, mivel panaszkodott, hogy az erőspaprika erejét kiszívja a savó. Akkor ajánlottuk neki a habanerot, amit kísérletképpen kipróbált és hozta a csípősséget. Tavaly már kért a 7 Pot Jonah-ból és a Trinidad Douglahból is.
Ebben sem az a fontos, hogy nagyon csípjen, hanem az, hogy adjon egy különleges kombinációt és minél többen kóstolják.
Mi rendszeresen fogyasztjuk (nem tudunk úgy kimenni a piacra, hogy Pálinkás Úr ne tukmálna ránk egy-egy sajtot vagy ordát) és nagyon szeretjük.

vörösbor(de)minőségi 2014.03.11. 11:27:32

már csak azt kéne megtudni hol lehet ehhez hozzájutni.
pláne hogy habaneros? amiért a világ végére is elmennék!!!!
süti beállítások módosítása