Minden, ami csíp

My food. My spice.

Szilvás habanero szósz XMACX Chilitől

2013. november 19. 13:41 - SimiTomi

2013-11-15 15.jpg

Nem a legjobb pillanatban találkoztunk a szósszal először, egy egésznapos legénybúcsú utáni másnapon éreztem úgy, hogy eljött az idő a kóstolásra - pedig már vagy négyszázszor megfogadtam, hogy másnaposan nem csípősözöm.

Mondjuk biztos lesz hatszázadik alkalom is, de mindegy is.

Szóval nem volt a legjobb ötlet, főként, mivel kiderült, hogy nem gyengén csípős a cucc - így aznapra le is tettem a lantot, még egy napot pihent a konyhaszigeten, hogy aztán hétfőn újra próbálkozzunk egymással.

Kívül minden rendben 8/10

Kicsit formabontó a csomagolás, kevés ilyen alacsony, de széles üveget láttam eddig - így viszont jól el lehet helyezni a tetején egy matricát a logóval. Kicsit hiányolom az összetevőket, meg nehány információt, viszont ettől eltekintve semmi baj sincs a dologgal, kifejezetten jól van összerakva.

Mindenesetre aki akar, az XMacX Chili oldalán megtalálhatja az összetevőket.

Photo 19-11-2013 12 18 24.jpg

Belül ezt az irányt kell tartani 7/10

Szerencsés választás a szilva, mert ad egy olyan jó kis kellemes mellékízt a krémnek, amit nehéz utolérni, ráadásul a a habaneróval jól meg is férnek egymás mellett. Mivel nagyjából egyharmad rész benne a szilva, elég jellegzetes szereplője lesz az illatnak is, az ízről nem is beszélve.

Az ízről szólva az az egyetlen dolog, ami zavar, hogy picit olyan érzésem van, mintha valami még hiányozna belőle, mint fűszer, de ez már lehet, hogy csak az én ízlésbeli hiányosságom, ráadásul ettől eltekintve is ízlik a dolog. Van egy pici mellékíze vagy inkább utóíze, ami engem azokra a szószokra emlékeztet, amiket a Sárréti chillifarm készít, azokkal meg sajnos (egyelőre) nem haverkodtam össze - ezt viszont használom rendületlenül, ameddig csak tart.

Ez bizony már nagyon erős  8/10

Nem is tudom, hogy ettem-e már valaha ennyire erős habanero szószt, szerintem még nem. Chocolate habaneróból készült, amitől azért láttunk már erősebb növényeket, de ez a szósz odateszik magát. Az első kóstoláskor nem is tudtam figyelni az ízekre, mondjuk a másnapos fejem is hátráltatott, ugye.

Szóval egy kisebb adag is sikeresen meghozza a fejbúbviszketést és az arccsontizzadást, majd közben kellemesen szétárad az egész a szájban, és szokás szerint ott is marad kicsit - ez bizony pöpec tud lenni.

Photo 19-11-2013 12 18 39.jpg

Kenyérre nem kenném, de azért van helye 6/10

XMACX azt mondja, hogy egzotikus ételekhez, hidegtálakhoz ajánlja, részemről azt mondom, hogy mártogatósnak nem olyan jó, ha csak nem akarsz lyukat égetni a gyomrodba, de ízesítőként kiváló lehet. Én használtam párolt zöldséghez úgy, hogy a vajhoz adtam egy kanálnyit, kevertem krumplipüréhez is egy-egy adagot, kellemes csípősséget eredményezett.

Adtam valamennyit ajvarhoz is, az egy kicsit durvább lett tőle, Pite meg is jegyezte, hogy ez neki már nem kell... Két nap alatt elfogyott a fele, gondolom, ez is jelent valamit.

Tudtommal nem eladó, de meg lehet nyerni! -/10

Ha jól tudom, nem volt forgalomban a szósz, viszont a haverok elkapkodták, így már csak egy üveg van belőle. Ezt viszont meg is lehet nyerni, erre a linkre kattintva.

Egyelőre nincs belőle, reméljük, jövőre meg lehet majd venni is... -/10

Amit a számok mondanak: 7.17 pont

Amit én mondok: Részemről sajnálni fogom, ha elfogy az üveg, ahogy teltek múltak a napok, egyre jobban összebarátkoztunk itt a szürke novemberben...

Most meg megyek is és eszek vele valamit, jól.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csipospaprika.blog.hu/api/trackback/id/tr825643588

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

xmacx 2013.11.19. 16:44:22

Köszönöm a kritikát!!!

Nem gondoltam volna hogy ennyire csípős lesz (igaz én napi szinten eszem :)

A nyereményjátékhoz fontos: ne felejtsd el like-olni is az xmacx chili oldalt!

üdv:
xmacx
süti beállítások módosítása