Minden, ami csíp

My food. My spice.

Együtt valami nem ment...

2016. május 21. 14:59 - SimiTomi

Ezt a torma dolgot már nagyon régen ki akartam próbálni, van egy kedves kis piacom, nagyjából a Csaba utca elején egy templom előtt, hétfőn, szerdán és pénteken jönnek Szolnok környékéről termelők és árulják a portékát. Itt szoktam sajtot venni Szabolcstól, zöldséget a többiektől, gyümölcslevet másoktól, néha meg még ezt meg azt, ami jön, mert vannak fűszerek, szárított bigyók, de most már kézműves szappan, kenyér meg mi nem már, na.

A lényeg, hogy van egy sátor, ahol a gyümölcslevek, magok, ilyesmik vannak, és ahol egyszer csak megjelent néhány szépen csomagolt ecetes torma is.

tormas-chilli1.jpg

Az üveg szép, nem a sima tormás, hanem igényes hatszögletű, a címke is jól kidolgozott, harmonikus, jó ránézni, na.

A nyomat szerint létavértesi torma chillivel, nagyon erős. Kérdeztem az eladót többször is, hogy milyen chilli van benne, de nem tudta megmondani - aztán, mikor a Facebookra posztoltam róla a képet kiderült - Danka Krisztián chillije van benne, legalábbis az első adagban, ami még sárga chillivel készült, a piros az már valami más. Mindenesetre azóta már beszereztem abból is egy üveggel, mindjárt ki is bontom azt is, csak az íze kedvéért.

tormas-chilli2.jpg

Meg azért is, mert ez igen hamar elfogyott, ráadásul a legnagyobb baj, hogy nem én ettem meg, hanem kedves feleségem. Felbontottam, húztam-halasztottam a posztot valamiért, aztán egyszer csak azt láttam, hogy ott az üveg a mosogatóban - de akkor már hiába, ugye. Mindegy, az elején még rendesen bekóstoltam, vannak azért emlékeim a dologról.

Elsőre furcsa volt, mert nem volt erős. Egy kis adag, két kis adag, három kis adag - nem volt sem a jellemző tormás csípés, sem a jellemző chillis csípés. Előbbiben biztos benne van az is, hogy hosszabb ideig pihent a szekrényben, az ecet megtette a hatását, utóbbira viszont nem találtam magyarázatot. Aztán a negyedik falat után elkezdődött valami, az ötödikkel megjött - és ott is maradt.

tormas-chilli3.jpg

Onnantól kezdve konstans érzetként csípett, nem durván, fájóan, de azért el nem hanyagolható erővel, az én jelenleg edzetlen szám meg kifejezetten boldogan vette ezt tudomásul.

Ízre sajnos nem hozott igazából semmi nagyon jellegzeteset, minden nagyon jó volt, minden nagyon szép volt, de valami kis extrát hiányoltam, a torma sem adta oda magát teljesen, a chilli sem érződött ki igazán - valahogy együtt valami hiányzott.

Persze az is lehet, hogy csak én várok túl sokat el, mert mondom, ez egy nagyon jó kis cucc volt, csak valahogy közösen már nem működtek (úgy, ahogy én vártam volna).

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csipospaprika.blog.hu/api/trackback/id/tr278729126

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása