Minden, ami csíp

My food. My spice.

Zöldparadicsom savanyúság

2013. november 02. 17:40 - SimiTomi

2013-11-02 16.jpg

Gondoltam, kicsit rendbe rakom a kertet, hátha valamivel jobban fog kinézni az egész - azzal kezdtem, hogy a nyáron ültetett paradicsomszárakat kiszedtem. Viszont kiderült, hogy van rajtuk egy csomó még éretlen, zöld paradicsom, amit nagyjából vétek lenne hagyni kárba veszni.

Így leszedtem őket, nagy részük még használható is volt, sem sérült, sem megnyomódott nem voltak, szóval a szintén maradék jalapenóval és finger chillivel talán jó csapatot alkotnak majd.

Néhány paradicsomot félbevágtam, ugyanígy járt néhány chilli is. Rétegesen kerültek az üvegbe, felváltva, aztán leöntöttem az egészet anyukám öntetével.

2013-11-02 16-2.jpg

Aztán rájöttem, hogy van még otthon egy kis szárított naga jolokia - így mindkét üveg kapott a tetejére egyet-egyet.

Néhány hét és lehet kóstolni is...

Viszont - amire érdemes odafigyelni. Még sosem csináltam zöldparadicsom savanyúságot, így rákerestem, hogy van-e valami extra fontos információ, amit tudni kell. Hát van, illetve talán van.

A lényeg, hogy kétféle zöldparadicsom létezik. Az egyik olyan, ami a nemesítés révén megtartja zöld színét érés után is, a másik viszont az, ami nem érett még, nem lett piros. Na, ez utóbbival van egy kis gond. Ugyanis a paradicsomból az érés során felszívódnak a szolanin és tomatin nevű alkaloidok, a zöldben viszont ott vannak.

Az eltevés és savanyítás csökkenti ezek jelenlétét, de nem tűnnek el teljesen.

Szóval ezzel a dologgal vigyázni kell, bár tegyük hozzá, hogy a magyar konyhához hozzátartoznak a zöldparadicsomos savanyúságok, igen hosszú ideje ott vannak már az asztalon, ugye.

Azért csak óvatosan!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csipospaprika.blog.hu/api/trackback/id/tr945611659

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása