Minden, ami csíp

My food. My spice.

10 Minute Burn [1]

2010. október 29. 10:39 - SimiTomi

Mivel is kezdjem, ha nem egy igazán kemény versenyzővel. Alapvetően már elég rég óta szerettem volna kipróbálni valami durvát - aztán megtaláltam ezt a kedves dolgot a Chilli Pepper Company-nál, őket meg relatíve ismerem, tőlük rendeltük a chilli magokat, szóval gondoltam itt az idő, hadd szóljon.

Persze ha már rendeltem, akkor rendeltem mást is - 50 gramm Bhut Jolokia por is belekerült a csomagba, de erről majd egy későbbi posztban. Most nézzük ezt a dolgot. Arról, hogy hogyan is tesztelek/tesztelünk, bővebben itt.

Mindenesetre a lényeg, hogy már nagyon vártam, hogy megérkezzen a rendelés - szerencsére ezek elég gyorsan szállítanak. Hétfőn rendeltem, pénteken már mehettem is érte a postára.

Illat és állag 3/10

Az illata nagyon erőteljes, szinte már azonnal csípi is az orromat. Nem túl kellemes viszont, s azokból az alkotóelemekből, amiket az üveg oldalán felsorolnak, szinte semmit sem érzek. Talán az ecetet - ami nem jelent túl sok jót. Az állaga elég folyékony, ezért érdemes vigyázni, mikor egy-két csöppet akarunk csak az ételbe/re.

Íz magában 5/10

Tekintettel arra, hogy csak éppen hogy bele mertem kóstolni, nem mondanám, hogy halálra kóstoltam. S azt is elnyomta az erősség. Viszont kellemesen szétáradt az egész számban, s ott is maradt jó pár percig - innen az elnevezés gondolom. 

Íz valamilyen ételben

Sajnos ebben az esetben sem tökéletes az élmény, az a kellemetlen, erős íz teljesen elnyom minden mást. Ezen mondjuk lehet javítani azzal, hogy egy egész tányér ételhez csak egy-két-három csöppet adunk - ez egyébként a csípősség miatt is ajánlott.

Csípősség magában: 8/10

(De csak azért, mert tudom, hogy van ennél csípősebb, például a Mad Dog bizonyos szószai - majd azokat is teszteljük...) Valójában gyakorlatilag már ez is bőven elég - első körben jól összeráztam, majd a kupakjába mártottam a kisujjam, nagyon óvatosan. Jól leizzadtam, ahogy kell. Nagyon kellemes volt - de mint azt a gyártók is javasolják, magában ne erőltessük hosszú távon. Viszont egy barátom úgy járt vele, hogy kisujjával megkóstolta, majd másfél óra és két-három kézmosás után véletlenül belenyúlt a szemébe - úgy tíz percig folyt a könnye.

Csípősség ételben 8/10

Mint azt fentebb már írtam, mindenképpen ajánlott pár cseppel ízesíteni csak, akkor kellemesen csípőssé tudja tenni az ételt. Én egyszer kipróbáltam keményebben - szégyen ide, szégyen oda, nem tudtam megenni a bolognait.

Csomagolás 5/10

Semmi extra, jól néz ki, de ők nem foglalkoztak nagyon az extrákkal - inkább teletömték a cuccot anyaggal.

Összességében igazából azt mondom, hogy nem voltam maradéktalanul elégedett. Csípősségben majdnem azt hozta, amit vártam (kicsit azért többre számítottam), az a fura mellékíz viszont sokat ront a helyzeten. Nagyjából annyit, hogy ez már biztos nem lesz a kedvenc szószom.

Szóval jöhet a következő.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csipospaprika.blog.hu/api/trackback/id/tr902407301

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása