Minden, ami csíp

My food. My spice.

Habanero krém a Chilifutár Baráti Körtől

2013. április 26. 12:26 - SimiTomi

IMG_1395.JPG

A család nyilván nem volt túl boldog, mikor bejelentettem, hogy útban a szülőkhöz Szajlára teszünk egy kitérőt Ócsára, ahol a helyi gazdanapok keretén belül lehet találkozni a Chilifutár Baráti Körrel. Még akkor sem vidultak fel, amikor az ígért fél óra helyett másfél lett belőle - pedig egy igazán kellemeset sétálhattak is, amíg én sikeresen beszereztem néhány dolgot.

Ez a habanero cucc is pihent egy keveset a hűtő egy eldugott zugában, viszont mentségemre legyen mondva, hogy három társával együtt érkezett, s a négyből kettő már elfogyott, ez a habanero krém van még, illetve egy másik, a Betyáros - ami jön mindjárt, ha ezzel végeztem. (A már kivégzett kettőt majd beszerzem újra, mert azokról már csak annyi emlékem van, hogy nem voltak rosszak egyáltalán...)

Mostanság valamikor jutottam oda, hogy ezt is kibontottam, megkóstoltam, s azt kell mondjam nem csalódtam.

Egyelőre nem ez az erősség 4/10

Ránézésre első körben sajna nem meggyőző a dolog, átlagos kis befőttesüveg, a címke sem túl dizájnolt, fehér alapon egy kicsi logó, aztán csak a szöveg. Van rajta pecséttel felvitt infó, van rajta tollal felvitt adat, külsőleg igazából szépnek nem tudnám nevezni, viszont nyilván a pénzük nagy részét szerették volna a termékbe magába fektetni, kicsit egyelőre kevesebbet tudnak a külsőségekre költeni - reméljük, ebben lesz még fejlődés.

Belül az igazság 7/10

Ahogy túl tudunk lendülni dizájnon és kinyitjuk az üveget, szerencsére van is, ami elfelejteti velünk. Aki szereti a habanerót, az rögtön elcsábul, hiszen egyből megcsapja a jellegzetes illat. Abban az üvegben, amit én vettem, orange és peach habanero van egy kis töltelékpaprikával (ezt a honlapról tudom), egészen kiváló arányban keverve a tartósítóként szolgáló sóval. Az állag olyan erős pistás, de itt meg is állnék és nem hasonlítanám tovább a két terméket, mert még megsértek valakit.

Pont annyira sós, amennyire kell, egyáltalán nem zavaró, és hát szerencsére a habanero íze minden mást elnyom, lehet benne tobzódni.

IMG_1394.JPG

Erős-erős, de nem vészes - közepes szint 6/10

Nem mondom, kellemesen csípi a számat akármit is kezdek vele, de nem mondanám, hogy túl erős. Ráadásul az a jó kis hosszantartó csípés sem marad a számban utána - már legalábbis nem olyan sokáig, mint az előző habanero versenyző esetében. Szívesen elkanalazgatom magában is.

Jó barát minden esetben 8/10

Érdemes magadnál tartani, hiszen bármikor jól jöhet. Használtam nagyon sokféleképpen, abonetten, sütés közben, korpovit kekszen, vajjal, ízesítésképpen vagy csak úgy magában, s mindig hozta a színvonalat. Mivel nem túl sós, nem tesz tönkre semmit, amibe belekerül, de hozzáadja a habaneró pöpec kis ízét - az meg nem nagyon ronthat el semmit, szerintem.

Árban sem rossz és hazai 7/10

Az ára emlékeim szerint úgy 800 és 1000 forint körül lehetet, szóval igazán nem vészes, jóval olcsóbb mint néhány hazai szósz, ráadásul kis szerencsével akár személyesen is beszerezhető, tehát nem feltétlenül kell postaköltséget fizetni. Mondjuk ehhez gondolom Pest megyében kell élni, de online rendelve sem lehet vészes a házhozszállítás. Rendeljetek tőlük sok mindent, akkor olcsóbb lesz a fajlagos postaköltség is...

Személyesen vagy online 7/10

Az eddigi szószokhoz képest jóval könnyebben beszerezhető, de azért postaköltséget a legtöbb esetben még így is fizetni kell. Vagy benzinköltséget, ha valahol a környéken laktok.

Amit a számok mondanak: 6.5

Az átalakított pontszám: 6.5

Szerintem: Az egyik legjobb kenhető, jól használható habanero krém, mindenkinek ajánlom, amikor tudok, magam is beszerzek belőle. Nem is tűnik romlandónak, tekintve, hogy nagyjából fél évet ült a hűtőben, aztán meg felbontás után is igen jól bírta (a címke szerint felbontás után hat hónapig áll el).

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csipospaprika.blog.hu/api/trackback/id/tr645247279

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Chilifutár Zoli 2013.05.07. 21:03:31

Köszönjük a megemlékezést a termékünkről. Dicséretnek vesszük, amit írtál. De amire igazán kíváncsi leszek, az a Betyárosról szóló "kritika". Remélem, megosztod velünk az élményt!!!
Üdv

SimiTomi 2013.05.08. 12:53:55

@Chilifutár Zoli: Részemről dícséretnek szántam, remélem, az is jön le belőle mindenkinek!

Egyébként Betyáros teszt is lesz rövidesen, s én pedig köszönöm a megosztást!
süti beállítások módosítása