Minden, ami csíp

My food. My spice.

Bhut Jolokia őrlemény [2]

2010. november 03. 22:42 - SimiTomi

Ez a csomag is az előző rendeléssel jött - annyira vártam már, hogy valamilyen kapcsolatba kerüljek a Jolokiával, mint augusztus elején hogy kezdődjön a Premier League.

S nem is csalódtam.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ahogy kibontottam a zacskóját, megcsapott a paprika illata - ilyet még nem nagyon éreztem. Vettem már sokféle chilliport, volt köztük extra erős (nevében legalábbis), de ennyire jó illatú még nem. Nagyon erőteljes, nagyon kellemes illat, édeskés - mintha maga a paprika lenne. A csomagolásra mondjuk nem érdemes időt vesztegetni, műanyag zacskó és kész.

Nem nagyon láttam viszont még ennyire finomra darált paprikát - éppen ezért nagyon kell vele vigyázni, mert nagyon könnyen száll. Főleg a kisgyermekes családoknak érdemes figyelni erre. Mikor először kibontottam, mint a lenti fotón is látható, a tűzhely felett tettem. Csak óvatosan megkóstoltam, nem öntöttem belőle sehová, aztán feleségem csak megjegyezte, hogy mintha valami csípné a szemét. Ezt aztán egész nap mondta.

Úgyhogy másnap inkább kimentem a lakásból, hogy a zacskóból valami fűszertartóba töltsem át a port. Töltöttem, töltöttem, aztán csak azt vettem észre, hogy valami nagyon facsarja-csavarja-csípi az orromat. Na, akkor döntöttem el, hogy a csípős cuccaimat külön szekrényben, elzárva tartom, nehogy valami gebasz legyen otthon.

Na de jöjjön a lényeg.

Íz 10/10

Nincs mit mondani, vagy legalábbis nem kell sokat magyarázni - kiváló. Magában ugyan nem nagyon próbáltam, elég ritkán szoktam chilliport kiskanállal fogyasztani, de meglepő módon is fogyasztható, ha valami szendvicsre szórom.

Egyéb ételekbe főzve meg egyenesen kiváló - bár a levesekkel érdemes vigyázni, többször megesett velem, hogy rászórtam a levesre, összekevertem, aztán mikor a számhoz emeltem a kanalat, az első levegővel a kis szálló részecskék egészen kikészítették a torkomat.

Csípősség 8/10

Gondolom, az mindent elmond, ha azt mondom, hogy ez a legerősebb paprika a világon, több mint egymillió SHU-val bír (Scoville Heat Unit, erről is kicsit később majd). Elég keveset kell használni egy-egy adag ételhez, hogy élvezhessük a finom ízt és a benne rejlő erőt. Nem kell túlzásba vinni, tényleg megteszi a dolgát óvatos mennyiséggel is.

Ebből szerintem kell minden háztartásba, aki szereti a csípőset, rendeljen belőle azonnal!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csipospaprika.blog.hu/api/trackback/id/tr712421278

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása