Minden, ami csíp

My food. My spice.

Tökkrém orosz mintára (vagy olyasmi)

2011. július 21. 13:15 - SimiTomi

Szóval azt már jeleztem, hogy jártam az orosz boltban (ahová még vissza kell majd menni sörért pl.), s vettem is ott tökkrémet. Jó is volt, meg Kori is hőbörgött, hogy minek veszek ilyet, mikor otthon is csinálhatnék, szóval gondoltam akkor legyen, essünk neki otthon.

Az első meglepetés akkor jött, amikor az orosz üveg oldalán lévő képen nem sütőtök, hanem főzőtök szerepelt - valahogy inkább előbbire tippeltem volna. Mindegy, vettem főzőtököt, nagyjából két kilósat. A végére aztán kiderült, hogy nyugodtan lehet nagyobbat is venni, nem lesz senkinek semmi baja tőle.

Első körben jól kimagoztam, meghámoztam a tököt, aztán felkockáztam, nem túl kicsi darabokra, aztán beleöntöttem egy jó nagy wokba (nagyjából tele is lett), s elkezdtem megpirítani. Amiből persze semmi sem lett, mert egyszerűen nem tudtam elfőzni a levet, amit a tök engedett - már nem volt benne egész darab, csak rotyogó massza, de a víz nem főtt le róla. Pedig küzdöttem elég sokáig...

Szóval fűszereztem óvatosan, kis paprika, só, bors, aztán jöhetett a paprika-hagyma-fokhagyma rész. Tettem bele három-három vörös- és lilahagymát, néhány fokhagymát, illetve néhány kápia paprikát. Ezeket is fűszereztem, a fent leírtakkal, illetve adtam még hozzá kis oregánót és szerecsendiót is. Ezt az egészet jól megpirítottam, majd ráöntöttem a tököt, s jöhetett megint a rotyogás-forralás, jó sokáig.

Még főztem úgy két órán keresztül, mikorra is azt mondom, hogy már egész jól elfőtt a leve.

Az első próbálkozás még ennyiben is maradt, az íze nem lett teljesen olyan, mint az orosz, de hát miért is lett volna. Finomabb lett, na.

Következő alkalommal majd még turmixolom egy kicsit, hogy még inkább krémes legyen, ne annyira darabos, de egyébként így sem rossz.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csipospaprika.blog.hu/api/trackback/id/tr793086239

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása