Minden, ami csíp

My food. My spice.

Mindig van lejjebb - Karikás Pista

2011. december 01. 14:22 - SimiTomi

Egy ideig azt hittem, két dologban nincs olyan, hogy "ennél már nincs lejjebb": a magyar foci és az emberi hülyeség.

E kettő maradt is a helyén, de szerencsére jöttek új versenyzők is, hogy ne unatkozzak.

Itt van például ez az Univer újdonság, amit egyébként nagyjából két hónapja keresgetek mindenféle boltokban - akkor láttam először fotón, hogy van valami új termékük, rögtön kétféle is. Nem jegyeztem meg, hogy mi pontosan, csak annyit, hogy szeletelt erős paprika van benne. Most rákerestem, meg is találtam a fotót, ez volt az.

univer karikás pista.preview.jpg

Ha boltban jártam, megnéztem, hogy kapható-e már, de eddig nem nyert - most viszont belefutottam. Igaz, csak az egyiket találtam meg (a zöldpaprikásat), de gondoltam, sebaj, kezdetnek nem rossz.

Aztán rögtön el is gondolkodtam, hogy kell-e ez nekem, tekintve, hogy valami 520 Ft körüli összeget kértek érte. Pedig a méret egyáltalán nem változott - azaz a töltősort a gyárban nem kellett átállítani, mivel ugyanakkora üvegbe töltik, mint az Erős Pistát. Na, mindegy, gondoltam hadd jöjjön, egyszer belefér, ha ilyen sebességgel kattintgatok a blogon a fizetős Google hirdetésekre, akár egy hét alatt vissza is jöhet az ára...

Hát, nem ez volt a nap ötlete, pedig nem volt erős a mezőny...

Kívül retró

Ránézésre az üveg úgy néz ki, mintha kockás asztalterítővel lenne letakarva, azzal a jól ismert viaszosvászonnal. Szerencse, hogy mind a pirospaprika, mind a zöldpaprika színe szerepel a magyar zászlóban, így végül is egy kezdő grafikus is megoldhatta a dizájnterveket és a "Magyar ízek" gondosan kitalált és megrajzolt felirata sem lóg ki nagyon a címke karakterisztikájából.

Egyébként a Karikás Pista név viszont egész jó kis ötletnek tűnik így harmadik pillantásra, ez legalább jó pont, bár ha sokáig akarják ezt a pistás vonalat vinni, akkor kell valami extrát is adni majd a termékekhez...

DSC04874.JPG

Belül meg nem tudom mi

Ránézésre kifejezetten érdekes a töltet, szeletelt paprika, nem túl vastag, nem túl vékony, maggal, egész kellemes sűrűségűre tömve. Az "Összetevők" szerint szeletelt, nyers erős fűszerpaprika rejlik az üvegben, saját levében.

A felbontás után viszont kiderült, hogy a paprika negyede (na, jó, ötöde), nem hogy a saját levében nem, de semmilyen lében sem úszkál. Már ettem belőle én, evett belőle Dóri és nagyjából ekkor jutottunk el odáig, hogy most már ellepi a lé a maradék paprikát. Nem mondom, hogy különösebben nagy gondot okozott a lé hiánya, de mondjuk jobban szeretem, ha ellepi az ilyen dolgokat az a lé, aminek el kellene lepnie az ilyen dolgokat.

[Update1: FD nevű szakértőnk szerint a lé eltűnésére simán lehetséges megoldás az, hogy a paprika felszívta. Ezt így elfogadom, mondjuk tetszeni attól még nem tetszik...]

De aztán persze mindent, amit eddig leírtam, simán elfelejtek, amint megkóstolom a finomságot, amint a csípősség megtámadja a torkomat és elkezd viszketni a fejem búbja.

Gondoltam én. Aztán megkóstoltam.

És az a pillanat jutott eszembe, mikor utoljára sóban sült csirkét ettem és úgy gondoltam, érdemes lesz megkóstolni azt a falat csirkemellet, ami olyan szépen összesült a sóval. Hát, nem volt érdemes, de akkor legalább kellemesen szalonspicces voltam, így könnyen kihevertem a kapufát. Meg hát akkor csak annyit kellett tennem, hogy meghúzom a sörösüveget, s minden jó volt utána.

Mondjuk nem tudom, mire számítottam az Erős Pista után...

Mindenesetre most viszont kicsit erőltettem a dolgot, kóstolgattam még magában, kóstolgattam még szendvicsen, kóstolgattam még pizzával. Semmit nem használt, csak az ízlelőbimbóim zsibbadtak saját dugájukba, csak ne kelljen nekik többet semmit sem érezniük.

DSC04873.JPG

Lehet, hogy emiatt, lehet, hogy csak simán a zöld nem annyira csípős, viszont én egyáltalán nem tapasztaltam csípős érzést sehol.

Pedig ugye az ilyen esetekben, jobban mondva ilyen termékek esetében három fontos dolog van:

  • legyen csípős, mert mi másért vennék szeletelt erőspaprikát;
  • legyen finom az íze, érződjön rajta a paprika, az adott paprika íze, szóval ha jalapeno, akkor ne nyomják el a fűszerek ezt az ízt;
  • és a paprika legyen ropogós, kemény, ne valami löttyedt valami, mint a túlfőzött virsli.

Az eredmény háromból egy, mert az Univer becsületére legyen mondva, a kis karikák ropognak, hersennek rendesen, erre nem lehet panasz. Ettem már rosszabb jalapenót például, már legalábbis ebből a szempontból.

Viszont ennél többet semmit nem tudok elmondani a javára, sőt. Biztos, ami biztos, tettem még egy próbát, hátha csak valamit félreértettem. De nem.

Szóval sajnos nem értem, egyáltalán minek kellett ez? Semmi értelmét nem találom. Ha sótartalom után fizetik a csipszadót, ezt a valamit betiltják, azonnal. Ráadásul érdemes rákeresni a neten, a harmadik-negyedik találat már Hungarikumként emelegeti.

He?

Mondjuk az unortodox savanyúságkészítők pont így csinálják.

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csipospaprika.blog.hu/api/trackback/id/tr33426815

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Infomaker 2011.12.02. 08:07:47

Köszi a tesztet már majdnem vettem én is a múltkor. A pirosra kéne rámenni, hátha az csípős. Bár akkor meg ráírhatták volna, hogy a zöld a "light", a piros meg a "hard"..

SimiTomi 2011.12.05. 11:10:08

@Infomaker: Tegnap megtaláltam a pirosat is - szerintem nem érdemes próbálkozni.

Nem tudom, hogy ez lehetséges-e, de mintha még az előzőnél is sósabb lenne, már szinte marta a számat az egész.

Részemről ennyi, ez a termék leszerepelt...

tippan67 2013.12.04. 09:37:46

Védelmére legyen mondva, bár az ízével én sem vagyok elégedett, de a lé az elejétől ellepte, szóval nekem ilyen problémám nincs :)

Blackjack160 2015.12.11. 13:29:34

Baromira sós szerintem is. De az Erős Pistával nincs baj.

Stakmann 2017.07.03. 13:18:43

Undorítóan sós. Kidobott pènz. Soha többet univer terméket.
süti beállítások módosítása