Minden, ami csíp

My food. My spice.

Savanyúság az Agria Parkból

2013. január 04. 15:25 - SimiTomi

Életemben először sikerült tiszteletemet tennem az egri plázában, az Agria Parkban. Nem nagy kedvvel tettem, de otthon voltunk, karácsonyi hangulatban, már négy napja gyakorlatilag csak ettünk és ültünk szüleim házában, illetve részemről fogyasztottam még néhány üveg sört is. Persze mindez nem feltétlenül jelentette volna azt, hogy ki kell mozdulni, pláne nem, hogy oda - de velünk volt Dóri húga is, aki egyrészt már mindenképpen akart valamit csinálni, ráadásul meg akart magának vásárolni valamit, így jött a döntés(e), hogy menjünk oda.

Semmi gond, vittük a gyereket is, meg az új rollerét, hogy majd ott rakja neki, ahogy kell. Persze leparkoltunk, felmozgólépcsőztünk, majd én azzal a lendülettel fordultam is vissza, mert a fene akarta végig a hátán cipelni a rollert, mivel a tökfej meggondolta magát.

sauerbt2.jpg

Pöpec, levittem, visszamentem, leültem egy padra és a telefont nyomkodtam, míg ők végeztek. Aztán jött a péksütemény, meg fagyi, amikor is kiszúrtam, hogy a helyi Tesco Express-ben Termelői hús és csemegepult van, godnoltam megnézem. Nem tudom, mire számítottam, de mondjuk biztos nem arra, hogy egy sima hentespultot találok, semmi extrával... Viszont a bejáratnál volt egy valamelyet normális kínálattal szolgáló savanyúságos, úgyhogy megnéztem azt.

Utólag rákerestem a Sauer Bt.-re, 1994-ben alapították a céget, de hagyományaikat az 1780-as évekre vezetik vissza, savanyítással (mi mással?) foglakoznak, honlapjuk is van (http://sauer.ini.hu/), de szerintem az is a '90-es évekből származik, ezúton is köszönjük Salix-nak a webdesign-t.

sauerbt.jpg

A választék nem rossz (mármint ott, az üzletben), van vagy harmincféle különböző finomság, csalamádétól kezdve a fokhagymával töltött cseresznyepaprikán át a káposztával töltött uborkáig (!). Úgy válogattam kóstolókat, ilyeneket:

  • fokhagymával töltött cseresznyepaprika (4 db)
  • fokhagymával töltött szilva (4 db)
  • káposztával töltött dinnye (2 db)
  • bébikukorica (10 db)

Az összesért fizettem 910 forintot, ami szerintem nem olyan vészes (anyukám szerint a piacon olcsóbb lett volna, amit mondjuk el is tudok képzelni, gondolom, a plázában drágább a bérleti díj. Mndegy, piacra nem mentem, itt meg voltunk, szóval vásároltam kicsit. Utólag visszagondolva vehettem volna csípősebb dolgokat, de majd legközelebb. Bár oda vissza nem megyek csak ezért, mert akkora nagy hatással nem volt rám az egész.

Átlag alattinak nevezném az összképet, abból az adagból, amit összeválogattam, semmi sem lógott ki, se fölfelé, se lefelé. Igaz, hogy csomagolásnál nem kértem nagyon levet a kis zacskókba, de mire hazaértem, már szinte minden teljesen száraz volt, ami nem is tudom, hogy lehetséges fél óra után.

A cseresznyepaprika nem volt nagyon erős, érezhetően nem volt sima paprika, de semmi túlzás. A fokhagyma puha volt benne, viszont elvesztette a jellegzetes fokhagyma ízt, de teljesen, ilyet pedig én még nem nagyon tapasztaltam, azért a fokhagymát nehéz kiirtani bárhonnan is... A dinnye enyhén szólva is szöttyedt-lottyadt volt, nem volt ropogós, talán a belé töltött káposzta javított valamit a dolgon, mert az legalább ropogott.

Amitől igazán sokat vártam, az a fokhagymával töltött szilva, de abban sem volt semmi, amire felkaptam volna a fejem kóstoláskor. Se a szilva, se a fokhagyma nem dominált, igazából valami jellegtelen katyvasz alakult ki ebből a párosításból, pedig lehetett volna jobb is. Ha látok valahol máshol valami hasonlót, biztosan teszek még egy próbát.

A legjobb a csomagból a bébikukorica volt, ropogós is volt, kellőképpen édes a kukorica maga, amivel nagyon jól összejött a savanyúság íze - de azt igazából a családnak vettem, Dórinak tetszett is.

Összességében azt mondanám, kapnak egy jó kis négyest a tízes skálán.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csipospaprika.blog.hu/api/trackback/id/tr664988554

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása