Minden, ami csíp

My food. My spice.

Csoki habaneroval otthon

2013. augusztus 23. 10:08 - SimiTomi

habanero-sliced.jpg

Az történt, hogy Dóri testvére egy kiváló minőségű busszal utazott Veszprémből Budapestre, ahol az alig 40 fok ellenére nem nagyon ment a légkondi. Ajándékba meg csokit hozott (volna), amiből rövid idő alatt forró csoki lett, ahogy az kell.

Egy időre hűtőbe került, aztán gondoltam, teszek egy próbát, ha már van otthon habanero is. Nem ez lett életem legjobb próbálkozása, de valahol el kell indulni.

Szóval a csokit egy lábasba tettem, szeleteltem mellé egy kevés habanerót, öntöttem hozzá egy kis tejet, lassú tűzön megolvasztottam, aztán hozzáadtam a habanerot.

olv-csoki.jpg

Előtte teszteltem, nem volt gyenge a chilli, viszont a csoki nem lett tőle nagyon csípős.

Első próbálkozásnak nem volt rossz, főleg, hogy igazából ad hoc készült az egész, nem terveztem semmit. A következőt legközelebb másként csinálom majd.

  • Jó csokit érdemes venni, ha ilyen olvasztós módszerrel próbálkoztok, de még jobb, ha saját kézzel készítitek a csokit is, nem olyan nagy ördöngösség az sem.
  • Ne sajnáljátok a chillit, ha szeretnétek, hogy csípős legyen, akkor tegyetek bele bőven a chilliből. Érdemes ráadásul szárítottat tenni bele, legközelebb naga lesz az!
  • A naga, illetve a nagyon gyümölcsös chillik a megfelelő választás, mert az sokkal jobban megy a csoki ízéhez.
  • Én első körben jégkockatartóba tettem a kész masszát, érdemesebb egyben hagyni és jól feldarabolni, amikor megkeményedett.
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csipospaprika.blog.hu/api/trackback/id/tr525470702

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása