Minden, ami csíp

My food. My spice.

Tojásleves chillivel

2013. november 01. 18:01 - SimiTomi

2013-11-01 12-2.jpg

És az a kis extra mi más is lehetne, mint chilli. Kétféle, ráadásul, egy kis jalapeno, illetve egy kis habanero, biztos, ami biztos.

Igazából emlékeim szerint nem nagyon szerettem a tojáslevest, mindig kiborított valamelyest, mikor Anyukám valami ilyesmivel várt otthon, ronda is volt a cucc, hús sem nagyon volt benne, így gyerekként nem mondanám, hogy boldog voltam ilyenkor.

2013-11-01 12.08.15.jpg

Ezért aztán kicsit meg is lepődtem, mikor Luca azzal jött haza oviból, hogy tudok-e tojáslevest csinálni, merthogy olyan finomat evett ebédre, hogy otthon is szeretne. Csináltam neki, tetszett neki, ráadásul nekem is - így aztán gondoltam, csinálok nekem valót is, abból baj még sosem volt.

Felszeleteltem a chilliket, aztán a felforrósított olajba szórtam nagy részét. (Szerencsére nem az egészet, mert így is lángokat lövelltem tőle evés közben, de ezt majd még később.)

2013-11-01 12.10.02.jpg

Szóval kicsit megpirítottam őket, adtam hozzá egy kis lisztet, hogy rántás szerű dolog készüljön a leves alá. Beleszórtam egy kis őrölt köményt és egy kis pirospaprikát, aztán az egészet felöntöttem vízzel. A vízbe tettem egy kis sót, ételízesítőt, aztán amikor felforrt, hozzáadtam két felvert tojást.

2013-11-01 12.jpg

A végén beleütöttem még egy egész tojást is - ez az egy dolog volt, amit csíptem még gyerekkoromban is, mindig érdekes, hogy milyen alakú lesz főtt tojás. Illetve adtam még hozzá egy kis egész köményt is.

S hogy teljes legyen az élvezet, reszeltem rá egy kis sajtot - tálalva!

Nagyjából egyébként a felszeletelt chillik 60%-a került bele a levesbe, de így is elég durva lett - tényleg lángot lövellt a szám, mikor megettem, voltak gondjaim rendesen, de nyilván megérte!

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csipospaprika.blog.hu/api/trackback/id/tr765609487

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Az amatőr hagyományörző · http://gasztropusztitas.blogspot.com/ 2013.11.03. 08:56:17

Kedvelem a tojáslevest ,de ez eltér az általam ismert levestől ! Amint a képen látszik a rántás csak módjával kerül bele - vagy még úgyse , mert ez az enyhe lisztszórás nem nevezhető rántásnak - és tejföl sincs benne . Ettől a leves könnyűvé válik , már már szinte áttetsző , a pikáns izét a paprikák adják , semmi fokhagymás pirítós , semmi balzsamecet vagy szójaszósz de a csurgatott tojás és a buggyantott is jelen van , a köménymaggal együtt . Nagyon érdekes variáció ,mindenképpen ki fogom próbálni !

SimiTomi 2013.11.03. 12:52:07

@Az amatőr hagyományörző: Ajjajjaj, mint azt írtam, nem nagyon kedveltem a tojáslevest sosem - de a sajátom finom lett.

A tejfölös-fokhagymáspirítósos-balzsamecetes-egyebes dologtól meg összefutott a nyál a számban!

Van egy ilyen recepted? Összemixelném a kettőt, hátha még jobb lesz... :)

Az amatőr hagyományörző · http://gasztropusztitas.blogspot.com/ 2013.11.03. 13:56:39

@SimiTomi: Semmi fakszni , úgy indítunk mint egy normál köménymagleves , fokhagymás rántással , aztán felöntjük alaplével, amit dúsítunk tejföllel és mivel savanyú tojásleves ,savanyítjuk ebben az esetben balzsamecettel , nem sózzuk hanem szójaszósszal ízesítjük , fokhagymás pirítóssal tálaljuk ! Azonkívül csurgatott tojást teszünk bele , vagy buggyantott tojást , vagy mindkettőt , zeller zöldell fűszerezzük ! A pirítóst többféleképpen készíthetjük : 1. normál pirítóst készítünk amit fokhagymázunk és ezt esszük a leveshez vagy 2.jó fokhagymás zsiradékon kenyérkockákat pirítunk és ezeket a leves tetejére szórjuk , ha kellőképpen megsütjük a kenyérkockákat , akkor azok nem áznak el és opcionálisan egy kis reszelt parmezánnal is megszórhatjuk ,de ez már olasz beütés és az élvezetek netovábbja ,ügyelni kell az egyensúlyra , nehogy elvesszen az étel eredeti karaktere !
süti beállítások módosítása