Minden, ami csíp

My food. My spice.

Wasabis sajt a Sarki közértből

2014. március 21. 13:29 - SimiTomi

wasabi-sajt05.jpg

Nem most nyílt ez a kis bolt itt a Maros utca sarkán, Sarki közért a neve (szerintem nincs köze a Sarki Fűszereshez), de túl sok mindent még nem vásároltam tőlük, összességében nem annyira bizalomgerjesztő valamiért. Pedig egyébként a felhozatal nem rossz, amellett, hogy a normális kisbolt cikkei megvannak benne, kapható egy csomó kézműves dolog is.

Szörpök, lekvárok, fűszerek, olajok, kézműves sör, ráadásul nem is kis választékban, sörből például van vagy tízféle általában, nem is vészes áron.

Aztán mostanság valamikor (nem tudom pontosan, mikor, mert nem járok olyan gyakran náluk, de megjelent a darabolt sajtok hűtője is, ahonnan már vásároltam egy-két dolgot. Most is ez volt a terv, szóval válogattam, válogattam a sajtok között, aztán feltűnt egy szép zöldes darab - s rájöttem, hogy az wasabis sajt.

wasabi-sajt01.jpg

Utólag kutakodtam egy kicsit, Basiron sajtról van szó, ami egy holland sajt, Gouda, tehéntejből készülnek, van nekük néhány fajtájuk, ilyen különlegesek is, mint a wasabis.

Szerencsére volt egy kisebb darab, ami nem került 1500 forintba, csak hétszázba, erről már meg tudtam győzni magam, hogy ennyi belefér.

Igazából aztán kiderült, hogy talán pont ennyit ért, de inkább egy kiicsit kevesebbet.

Mivel a sajt szélét sikerült elkapnom, így annyi remény még van, hogy talán a közepe jobban hozza a várt ízt és színvonalat. A lényeg, hogy nem akadt keresztbe a szemem az első falatnál, mint amikor bekap az ember egy borsónyi wasabit és minden lehetséges váladéka összegyűlik valahol az orra körül (már aminek ott van dolga, ugye).

wasabi-sajt04.jpg

Nyilván nem is vártam, hogy ilyen durván helyrerakjon a dolog - viszont az címke szerint extra strong, szóval legalább egy halvány szenvedés szerű valamit vártam volna, egy lepkefingnyi bármit, ami kicsit emlékeztet.

De nem jött.

A sajt egyébként maga nem vészes, állaga kemény, jól szeletelhető, ízében halványan wasabira emlékeztet, de tényleg csak halványan. Mint amikor megnéz az ember egy Paks-Puskás Akadémia meccset - foci, foci az is, de azért mégsem, na.

Szóval ez is bekerül a nem ajánlom dolgok közé, szép napot.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csipospaprika.blog.hu/api/trackback/id/tr15869904

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása