Minden, ami csíp

My food. My spice.

Greek Shop Chillis sajt

2014. március 29. 15:30 - SimiTomi

greek-shop-chillis-sajt.jpg

Megint belefutottam valamibe a Sarki közértben, ez lassan már nem lesz véletlen. Most is a sajtpultnál nézelődtem, amikor megláttam, hogy van valami görög sajt, közte pedig chillis versenyző is.

Ráadásul alig 239 forintért, ami igen barátságosnak tűnt 150 gramm sajtért. Mondjuk akciós volt, mert a lejárati határidő közeledett, de azért még volt közte néhány nap. Azt nem tudom, mennyiről volt leárazva, sajnos.

Még az irodában kibontottam a papírcsomagolásból, ez a kép fogadott.

greek-shop-chillis-sajt03.jpg

Nem nézett ki rosszul, az látszott, hogy csak chillivel van borítva a dolog, nincs a sajt közé keverve semmi. Aztán kóstolás után jött a meglepetés. Egy kis szeletet vágtam csak, jól megkóstoltam - és erős volt! Nem kicsit, de legalább nagyon. Jó-jó, nem köptem ki a beleimet, de rendesen megéreztem - azt mondanám, hogy közepes szint környéke - amit ugye ritkán látunk egy átlagos chillis akármi esetében.

Azt is mondhatnám, hogy végre valami, mivel ebben az esetben is a világnak azon a részén vagyunk, ahol nem vagyunk igazán eleresztve a mi ízlésünknek szánt dolgokkal.

Node. A lényeg, hogy hazavittem, s gondoltam jól grillezem egy kicsit, ha már egyszer beszereztem egy elektromos grillt a téli grillmentes napokra, hogy legyen egy kis utánérzés. Elő is vettem, el is kezdtem - itt jött az első hiba, mert a rácsos részre tettem, ahol kicsit megolvadt, kicsit lefolyt a sajt. Sebaj, átkerült a másikra.

greek-shop-chillis-sajt05.jpg

Viszont ekkor már a fél család (na, jó, Dóri) köhögött, krákogott, tüsszögött a nappaliban, annyira kaparta a szemét és a torkát a gőz. Én is hasonlóan éreztem magam a grill fölött és a páraelszívó alatt, a sok chilli rendesen eresztette magából az olajat és kaparó illatanyagokat. (Meglepő módon egyébként a kölköket egyáltalán nem zavarta - mondjuk ezt már máskor is megfigyeltem...) Nyitottam ablakot, csináltam huzatot, szépen megoldódott a dolog.

greek-shop-chillis-sajt07.jpg

Ha nehezen is, de kész lett a sajt is. Ez az egyetlen hiba a dologban, hogy a sajt minősége nem feltétlenül világbajnok, nagyjából nb1-esnek mondanám, kicsit nyúlós, kicsit túl sós, kicsit gumis állagú. Nyilván ettől függetlenül megettem egy szendvicsen, de nem voltam elájulva tőle. Nem mondom, hogy ha azt látom egy sajtra írva, hogy "grill sajt", akkor világszínvonalat várok, de azért na.

Mindegy, így maradt az ereje, amiben viszont tényleg nem kellett csalódjak. Ennyire csípős chillis bármit még nem ettem, nem láttam, nem kóstoltam. Ha csak feleennyire lennének csípősek a csípősnek hirdetett dolgok, már boldogabb lenne ez a világ.

Szóval, egy próbát megér a dolog az ereje miatt - ha egyszer valami jobb sajtba (sajtra) teszik, akkor meg állandó vendég is lehet a háznál...

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csipospaprika.blog.hu/api/trackback/id/tr325883732

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

magyar bucó 2014.03.30. 06:33:48

Fel nem foghatom, miért vesz valaki csiliset, ha nem szereti a csípőset...

mennyémá 2014.03.30. 07:53:34

@magyar bucó: olvasd újra, épp azon fanyalog, hogy bárki bármire ráírja, hogy csípős/erős, és legjobb esetben is max érzel valamit ami nem nemerős.

SimiTomi 2014.03.31. 10:14:47

@magyar bucó: Szerintem olvasd el még egyszer a posztot és nézz körül a blogon, hogy miről is szól ez az egész itt...
süti beállítások módosítása