Minden, ami csíp

My food. My spice.

Ez bizony mellé - savanyúság a piacról

2016. november 12. 18:16 - SimiTomi

xmasbell-pickles01.jpg

Szóval a kedvenc kis piacomon időnként belefutok egy-egy adag jalapenoba vagy chilli-mixbe - most meg savanyúságot találtam.

Kétféle volt, az egyik pfefferoni, a másik viszont tulipánpaprika, minden töltés nélkül, csak a cucc maga ecetes lében. A kérdésemre, miszerint csípős-e, azt a választ kaptam, hogy a pfefferoni nagyon halványan, a tulipánpaprika viszont meglehetősen. Így vettem is belőle egy üveggel.

Lehet, hogy a másikból kellett volna, mert lehet, hogy téves volt az infó - sajnos egyáltalán nem csípnek a kis paprikák.

xmaxbell-pickles04.jpg

Így ebből a szempontból ez a vásárlás csalódás volt - szerencsére minden más kárpótolt.

Ízre nagyon finom, olyan érzésem volt, mint amikor először ittam IPA-t, a durvább, nagyon virágos illatú-ízű fajtából. Ennek is annyira virágos, friss íze van, hogy ihaj.

Ráadásul roppanós, ropogós, nem puhult meg a paprika, szóval innen nézve tökéletes. Ami kicsit zavart, hogy ugyan levágták a szárát, de nem lett kimagozva, így viszont sok kis paprika belseje nagyon megfeketedett a magokkal együtt.

De ez azért nem volt olyan zavaró, mondom, ha még csípős is lett volna, semmi gondom nem lenne...

Egyébként ahogy utánanéztem, ez a tulipánpaprika a Christmas Bell lehet, legalábbis a chillis könyvemben ahhoz áll legközelebb. Olyat meg ettem már, csípett rendesen, gondolom, itt az lehetett a baj, hogy még zölden került az üvegbe.

Lehet, hogy veszek majd a pfefferonisból, hátha ott több szerencsém lesz.

Update: Na, be kell valljam, hogy elfelejtettem ezt a frissítést, de a legeslegutolsó darabról el kell mondjam, hogy volt ereje! Nem mondom, hogy letépte a fejem, de érezhetően működőképes volt a dolog.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csipospaprika.blog.hu/api/trackback/id/tr4811956073

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Géza Baranyai 2016.11.30. 16:24:51

Mushroom Redként keresd.

Géza Baranyai 2016.11.30. 16:24:52

Mushroom Redként keresd.

SimiTomi 2016.11.30. 20:45:28

@Géza Baranyai: Sokféle néven fut, ez is lehet az egyik...

bratya 2016.12.02. 05:13:04

Tényleg sokféle neve van. Egyébként az éretlen tulipánpaprika is lehet csípős, nem értem ez miért nem az.

SimiTomi 2016.12.02. 09:18:22

@bratya: Na, a kommented eszembe is juttatta, hogy amikor az utolsót vagy az utolsó környékit ettem, ott volt egy csípős!

Iron1 2017.09.03. 18:54:34

Ez szerintem nem mushroom red, hanem bishop's crown. Ha képet keresel, akkor látszik, hogy a bishop karimája tagolt, a mushroomé egybefügg. A saját, erkélyemen lévő töveknek éretlenül nem nagyon volt íze/csípőssége. Beérve kellemesen édeskés íz, s enyhén csípős a magok fele. A netes keresések alapján 5000-30000 SHU között mozog az ereje, nálam nem érte el. Mondjuk sok mindentől függ az erő, az erkélyes nevelésem ebből a szempontból nem optimális.
süti beállítások módosítása