Minden, ami csíp

My food. My spice.

Hegyeserős szósz kis hibával

2011. február 17. 23:10 - SimiTomi

(Rögtön egy zárójeles megjegyzéssel kezdem, mert aztán közben valahol szerencsére elveszett az a címben említett kis hiba, de aztán már nem akartam megváltoztatni...)

Csin szószának sikerén annyira belelkesültem, hogy gondoltam kipróbálom, milyen is lehet ilyet csinálni. Viszont nem nagyon jártam Tesco környékén, hogy habanerot vagy jalapenot vásároljak, így maradt a Fehérvári úti Vásárcsarnok, ahol viszont csak hegyeserőset láttam. Mondjuk ha nagyon kerestem volna, akkor lehet, hogy találok mást is, de nagy energiát nem fordítottam a dologra, tekintve, hogy közben Luca Fannit is cipelnem kellett ide-oda.

Szóval vettem 5 db hegyeserőset, illetve két darab TV paprikát. Azt persze elfelejtettem, hogy nincs otthon olivaolaj, meg fokhagyma, de sebaj. Kezdjük így.

Ügyesen fel is daraboltam őket apróra, aztán be a turmixgépbe, kis napraforgóolaj, kis só, kis bors, egy kis hagyma, aztán hadd pörögjenek azok a kések.

Aztán jött a meglepetés, mert igazából valami olyasmire számítottam, hogy lesz egy kis Erős Pistám, csak jobb lesz. Az enyém viszont meglehetősen folyékony lett, s eléggé habos is. Az íze nem volt rossz, csípett mint a bűn, de olyan volt az állaga, mint a habos kakaónak. Úgyhogy szépen kiöntöttem két üvegbe az egészet, betettem a hűtőbe, gondoltam, majd szépen elsikkad a dolog, nem emlegetem senkinek, ez kimarad a hírekből.

Aztán ma bevásároltunk, vettem fokhagymát (meg szűrőt és tölcséreket is, mert eddig az sem nagyon volt itthon), s gondoltam kipróbálom, hátha azzal még lehet javítani valamit az egészen.

Újabb meglepetés jött, mikor kivettem a hűtőből a két üveget, mert az állaga javult egy keveset. Jól összekevertem, tettem hozzá még egy kis sót, borsot, illetve pirospaprikát, s egészen finom lett. Egészen addig, amíg nem tettem bele kissé sok fokhagymát. Most fokhagymaíze van az egésznek.

Viszont nem folyik össze-vissza. Nem mondom, hogy most már piros arany, de sokkal jobb a helyzet.

Update

Mire végül is publikálom is ezt a bejegyzést, a fotók készítésének időpontjában, na, most már igazán azt kell mondjam, hogy nagyon ízlik ez a szósz. Kifejezetten finom, ahogy összeértek az összetevők, ahogy végül is a hegyeserős visszavette az irányítást például a fokhagyma felett.

Viszont közben készült egy másik szósz is, de ez már majd a következő bejegyzés dolga lesz...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csipospaprika.blog.hu/api/trackback/id/tr92669371

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása