Minden, ami csíp

My food. My spice.

...és lőn, új szósz a hűtőben

2011. február 28. 22:20 - SimiTomi

Az első körös hegyeserős szósz az idő múlásával egyre finomabb lett, így úgy gondoltam, hogy meg lehet próbálkozni a következővel. Mivel egyébként is vásároltunk a Tescoban, ott beszereztem a hozzávalókat - már ami a chilliket illeti. Az alapanyagok:

  • 50 gramm habanero
  • 100 gramm jalapeno

Akartam még rawitot vagy valami hasonlót, de abból csak kevés volt és azok meg kifejezetten fonnyadtak voltak. A csípősségnek mondjuk nem hiányzik a dolog, viszont a szósz színén meglátszik, hogy kevesebb piros, világos paprika került bele...

És hát igazából nem is lett valami nagyon szép és kellemes színe, sajnos. Valamire nagyon emlékeztet, de azt most nem írom le, hogy mire is. Látszik elég jól, azt hiszem...

Az elkészítés ez esetben sem volt nagyon vészes, igazából apróra szeleteltem a paprikákat, aztán bele a turmixba. Illetve nem is, mert hát ezt már botmixerrel csináltam, szóval bele egy tálba. Adtam hozzá olivaolajat, sajnos kicsit sokat is - nagyjából egy decit, ebből érdemes kevesebbet tenni.

A szokásos fűszerek is jöhettek, só bors rendesen, s aztán jött egy kis extra, mert tettem hozzá egy kevés gyömbért. A múltkor vettem a Vásárcsarnokban az Ázsia Bt.-nél, s kifejezetten jó ötletnek tűnt - s így is lett. Nagyon jó kis ízt ad az egésznek.

Került még bele egy kis fehérborecet, illetve egy kis fokhagyma - okulva az előző hegyeserős szószból, most lényegesen kevesebbet kapott, viszont ez is elég volt.

Én kifejezetten szeretem a habanero jellegzetes ízét, így külön öröm, hogy a szószban leginkább ez dominál, illetve hogy valahogy megőrizte a friss chilli aromáját az egész. Jó csípős maradt - nem mondom, hogy halálra csíp, de azért nagyon kellemes. (Mondjuk most kóstolgattam magában egy kicsit s csíp már egyfolytában vagy tíz perce, ugye... Csak nem akar elmúlni.)

Mindenesetre legközelebb figyelek majd egy kicsit a színére is...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csipospaprika.blog.hu/api/trackback/id/tr812699780

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása