Minden, ami csíp

My food. My spice.

Csirkeszárnyak gyömbéres chillimártással

2013. szeptember 25. 12:02 - SimiTomi

2013-09-21 14.10.44.jpg

Eljött az ideje, hogy a chillifesztivál szószait is felhasználjam, elsőre a Kovács Nándor őstermelő asztalánál vásárolt gyömbéres-chillis szósznak (mártásnak) estem neki.

Erre egyébként már nagyon készültem,  kigondoltam, hogy csirkeszárnyakkal készítem el, amolyan pörköltös formában. Ilyet Anyukám készíteeMivel úgy az egytizedét az üvegnek már elkóstolgattam magában, s érezhetően nem volt nagyon csípős, jött a megoldás, hogy a saját jalapenotermésből is adok hozzá egy keveset - biztos, ami biztos.

Mivel a család nem vágyott ilyen chillis csirkeszárnyakra, semmi sem gátolt meg a dologban.

A menet a szokásos volt, hagyma megpirít egy kis kolozsvári szalonnával, fűszerek, s egy kevéske jalapeno, felszeletelve.

2013-09-21 12.38.24.jpg

A jalapenot hagytam jól összesülni a hagymával, szalonnával, aztán jöhetett a néhány darab csirkeszárny. Öntöttem hozzá egy kis vizet, sót és borsot adtam még hozzá, aztán hagytam rotyogni egy kicsit.

2013-09-21 12.38.56.jpg

Amikor már nagyjából a csirkeszárnyak megpuhultak, akkor hozzáadtam a (sajnos) kis üveg szószt, ami aztán szerencsére nem veszett el a dologban. Jól hagytam még őket összerotyogni, aztán már kész is volt.

Nagyon jó lett, a jalapenóktól az ereje nagyot javult, de azért nem volt elviselhetetlen - mondjuk a családnak nem ajánlottam volna kóstolásra.

Az indiai gyömbéres szósz nagyon menő cucc, a különlegességét a 10-15 dkg gyömbér, a kurkuma, a koriander, a római kömény, illetve a lepkeszegmag adja. Ez utóbbiról eddig nem nagyon hallottam, így utánanéztem, ánizsra emlékeztető, erős illatú fűszer, Indiában nyilván nagyon kedvelik, szinte minden curryben megtalálható. A lényeg, hogy ezt a csirkeszárny-dolgot sem rontotta el.

Sajnos Kovács Nándor őstermelőre keresve csak a saját bejegyzéseimet találom a Google segítségével az első néhány oldalon (kivéve egyet, de azt inkább meg sem nézem), így sokat nem mondhatok arról, hogy hol lehet beszerezni a cuccot, mennyibe kerül vagy ilyesmi.

Részemről vennék, bár az első adag, ami végül is gy tormásüvegnyi volt, 500 forint adakozásba került, mert nem volt ára - ilyenkor meg sosem tudom, hogy mennyit illik adni, így lett ötszá'. A többi terméküket nem ismerem nagyon, de ha találkoztok vele, akkor ezt biztos érdemes kipróbálni.

Update: Ahogy egy hozzászóló jelezte, Kovács sporttárs megtalálható Solymáron, az ifjúsági szervezet legtöbb rendezvényén.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csipospaprika.blog.hu/api/trackback/id/tr465529571

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Shörluck Homles 2013.10.11. 20:45:55

Kovács Nándor őstermelő solymári lakos, megtalálható Solymáron, a helyi kultúrházban működő Kud-ARC Közhasznú Ifjúsági Egyesület minden valamirevaló rendezvényén.

SimiTomi 2013.10.14. 16:30:32

@Shörluck Homles: Nagyon jó, kösz a segítséget!

Shörluck Homles 2013.10.14. 23:32:49

Szívesen, máskor is. :-)

Shörluck Homles 2013.10.14. 23:35:30

Privátban e-mail-címmel is szolgálhatok.
süti beállítások módosítása