Minden, ami csíp

My food. My spice.

Nákladný hermelin

2011. április 23. 18:03 - SimiTomi

Hogy őszinte legyek, nem nagyon tudtam, hogy mi is lehet ez a dolog, mikor egy ilyen tárgyú levelet kaptam. A hermelinről már hallottam, annyit tudtam róla, hogy bunda lesz belőle, gondolom, akkor védeni is kell, meg bundaviselés pfuj. Ebben az esetben viszont nyilván nem erről van szó - a hermelin egy cseh sajt, hasonló a camembert-hez, kicsit penészes cucc.

Aztán a nagy kereskedésben arra is fény derült, hogy a "nákladný" az "espensive" cseh megfelelője, legalábbis az egyik online szótár szerint. Mondjuk azt már én gondolom, hogy ebben az esetben leginkább a "gazdagon" kifejezés megfelelője lehet...

De mindegy is, köszönet Főző kollégának, aki talált egy négyéves receptet, amit most elküldött újra néhányaknak, s akik közül Szasza továbbküldte azt nekem is. Így jutottunk el odáig, hogy ma még borókabogyóért elugrottam az Auchanba, s nekikezdtem az előkészülteknek: camembert-, hagyma-, fokhagyma-, és habanero szeletelés.

Így néztek ki. Meg így.

A habanero kicsit lemaradt a képről, azt csak később szeleteltem, mert eleinte úgy gondoltam, hogy nem csinálok belőle csípőset, de aztán kiderült, hogy a mennyiség elég lesz két kisebb üvegre is - így lett hát egy csípős változat is.

Egy sor hagymával kezdtem, lila és vörös került minden szintre, mint ahogy fokhagyma is. Mikor egy-egy ilyen réteggel készen voltam, jöhettek a fűszerek, morzsolt kakukkfű, borókabogyó, rozmaring. Aztán egy szelet camembert és kezdődhetett elölről minden.

Amikor tele lett az üveg, feltöltöttem olivaolajjal, s elvileg kész is van. Több verzió van, hogy meddig kell érlelődnie, két-három vagy négy-öt napot írnak, szerintem én nem bírom olyan nagyon sokáig...

Nagyon tetszik, remélem olyan finom is lesz, mint ahogy kinéz...

Elvileg pirítósra kenve kiváló sörkorcsolya, de szerintem lesz még egy-két felhasználási módja. Kíváncsi leszek, hogy a csípős mennyire lesz csípős, tekintve, hogy elvileg az olaj elveszi a csípősséget - meglátjuk.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csipospaprika.blog.hu/api/trackback/id/tr792850144

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása