Minden, ami csíp

My food. My spice.

Chilli jam Dél-Angliából

2013. április 16. 21:51 - SimiTomi

South devon chilli farm - Chilli jam

iPhone Photo 2013-04-16 09-34-28.jpg

Az újkori tesztek között jöjjön rögtön egy komolyabb versenyző Dél-Angliából. Ez a szósz is azok közül származik, amiket a 2012 novemberében szereztem be, s jó ideig a konyhaszekrényben porosodtak - szerencsére ennek még nem járt le a szavatossága, ellentétben a Mr. Vikki's Heaven Hot Habaneroéval. (Nem mintha a lejárt szavatosság bármit is rontott volna utóbbi élvezeti értékén, ugye.)

Hogy ez egy igazán jó és fogyasztható szósz, az is bizonyítja, hogy már alig van belőle. Az előző teszt szósza esetében nem maradt elég, hogy több képet is készítsek róla, magáról a szószról nem is sikerült becsempésznem semmit a posztba, csak az üvegről/címkéről. Most szerencsére még maradt ennyi - s meg is érdemli, hogy bekerüljön.

Csomagolás: 7/10

Nem mondanám, hogy nagyon különleges külsőleg, de nem is átlagos. Ebből a hatszögletű üvegből látni sokfelé sokmindent, viszont lehetne sokkal rosszabb is. Nekem mondjuk kifejezetten tetszik ez az üveg, ha lesz saját szószunk, biztosan tudnék ilyenbe pakolni valamit...

A címke dizájnját nem vitték túlzásba, fehér alapon piros és zöld betűk és díszítőelemek, nagy logó és nagy chili rajta - egyszerű, de kiváló.

iPhone Photo 2013-04-16 08-40-42.jpg

Belbecs: 8/10

Mikor felbontottam, azonnal éreztem, hogy jó kis meccs lesz. Olyan ez, mint mikor várod a beharangozott rangadót, ki is jönnek a csapatok, s rögtön az első támadásból gól lesz. Elsőre meglepett, hogy jó kis pörköltalapot éreztem a rendszerben, de aztán megnyugodtam.

A címke szerint cukrot, piros paprikát, lilahagymát, citrompürét és 1%-ban chillit tartalmaz - nyilván innen jön, hogy a pörkölt után rögtön a tonhalas szendvics jut eszembe az illatáról. Mindegy, részemről mindkettőt szeretem, szóval mi baj lehet?

Semmi. Az állaga engem leginkább a marmalade-re emlékeztet, csak nincsenek benne citromhéjdarabok, az itthon ismert jameknél puhább, kenhetőbb a cucc, mint vágható, apró darabokkal. Színe erőteljes narancssárga.

Ízre kellemesen édes, valahol a gejl határán, de nem közelíti meg azt bántóan. A csípés itt is kicsit késleltetve jön meg, viszont ott csíp, ahol a jam találkozik ízlelőbimbóimmal, ráadásul elég sokáig tartja is a szintet, ami kifejezetten jól esik ott bent.

iPhone Photo 2013-04-16 08-42-35.jpg

Felhasználhatóság: 8/10

A címkén azt mondják a devoniak, hogy sajtok, hideg húsok, sült hal, tojás, vagy pirítós mellé fogyasszuk bátran, s ezt én csak megerősíteni tudom. Kenyérre kenve kiváló, sózott vajat például nagyon szereti, Én ettem uzsonnaként Korpovit keszkre kenve is, teljesen rendben volt, mint ahogy rakkot krumplival keverve is.

Ár/érték: 7/10

Ez nehezebb ügy lesz, négy és fél fontba került, ami mai árfolyamon számolva nagyjából 1600-1700 forint, ami azért elég soknak tűnik. Viszont a töltő tömeg 227 gramm, ami több, mint amit az átlag nyújt, ráadásul engem nagyon megfogott a dolog - ezt gondolom, nem nagyon tagadhatnám le. Ha viszont még hozzáveszem a postaköltséget is, akkor romlik a helyzet - egyelőre itthon még sehol sem láttam belőle...

iPhone Photo 2013-04-16 08-44-27.jpg

Beszerezhetőség: 4/10

Szóval egyelőre nem láttam még itthon, külföldről bizonyára be lehet szerezni, de az kicsit megdobja az árat, ugye. Sajnálattal kell lepontoznom ezt a részt...

Erősség: 4/10

Ebből a szempontból bátran ajánlom mindenkinek, kezdőknek, csípőst csak óvatosan kezelőknek, nem fog gondot okozni. Abszolút a kellemes szinten marad a dolog - bár hozzá kell tegyem, nem én vagyok a legmegbízhatóbb csípősséghatározó, tekintve, hogy néha már meg sem érzem, ha valami enyhébben csíp.

Átlag a pontok alapján: 6.33

Az átalakított pontszám: 7.17

Szubjektíven: Amikor tehetem, veszek egy ilyet majd, ha van otthon, nagy baj már nem lehet.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csipospaprika.blog.hu/api/trackback/id/tr315217727

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása