Minden, ami csíp

My food. My spice.

10-minute-burn másodjára

2013. augusztus 03. 20:31 - SimiTomi

10-minute-burn.jpg

Erről a szószról írtam, már de akkor a pontozás meg minden még sehol sem volt, a jóból meg ne maradjon ki ez a szósz sem, ráadásul így végre lesz egy versenyző a halálközeli szószok között is.

A lényeg, ez volt az első igazán durva szószom, néhányszor meg is bántam az elején, amíg megtanultam, hogy hogy is kell adagolni, mert ezzel azért már érdemes vigyázni. Ráadásul három éve azért még magam is kezdő voltam, most már talán középhaladónak számítok - jobban is csúszik ez a szósz is, hogy őszinte legyek. Összemelegedtünk egy kicsit, meg találtam is néhány módszert, hogy lehet igazán jól használni ezt a dolgot, hogy élvezzem is, de ne haljak bele, ha lehet.

De jöjjön, aminek jönnie kell, ugye.

(Update: a The Chilli Pepper Company elkészítette a 15- és a 20-minute-burn szószokat, amik receptje ugyanaz, mint ennek, csak kicsit erősebbek. Ami egyébként azt eredményzte, hogy ezeket a Brit Haditengerészet hajóiról is kitiltották...)

Szép üveg, kifejező csomagolás 7/10

Az üveg nekem nagyon tetszik, bár mostanra a címke lekopott, de ez annak köszönhető, hogy a szósz egy nagyon kevés része valahogy mindig az oldalára kerül. Ha meg az oldalára kerül, akkor következőre, mikor megfogod, a kezedre megy, onnan meg mindenhová, amihez hozzáérsz a kezeddel - az meg tud fájni ebben az esetben, nem kicsit. Erről egyébként Csincsin tudna mesélni, aki kézmosás után ért vele a szeméhez. Nem volt boldog...

A címkén egyébként ízléses vicsorgó halálfejek, a fiúk tényleg szólnak, hogy odafigyeljünk a dologra.

Ízre nem nagyon tudok mit kezdeni vele 5/10

Engem határozottan gyerekkorom tanyai szerelőműhelyére emlékeztet a dolog, de ez egyébként az összes ilyen halálközeli dologra igaz, mármint hogy van valami különlegesen elviselhetetlen mellékízük, amit én nem nagyon tudok értékelni. Ráadásul ez az íz minden másra is rányomja a bélyegét, amibe bekerül - bár épp most találtam néhány egész jó megoldást a dologra.

Szóval egyelőre nem tudom megtalálni azokat a jelzőket, amiket a neten kóstolók mindegyike emleget, például a "hmm, nagyon gyümölcsös". Az hát, hujjujjuj, bekapnak belőle egy kiskanállal, nincs ott semmi gyümölcs, csak a tűz.

Az összetevők alapján valami csoda kellene, hogy legyen benne, és ha ennyien így látják, akkor én csak annyit ígérhetek, hogy igyekszem utolérni őket - beszerzek pár szószt és kitapasztalom ezt a nagy bombavalamit.

Tűzben nincs hiány - csípősség halálközeli 9/10

A halálközeli alja, de csak azért, mert szerintem mindenképpen van néhány erősebb szósz még. Ráadásul, ugye a 10/10 a tiszta capsaicin, ahhoz meg azért még messze vagyunk. Mindenesetre mikor megkóstoltam, szerencsére volt annyi eszem, hogy óvatosan tegyem - de még így is majd be szartam. Ha akkor kezdő voltam a dologban, akkor most valami középhaladó lehetek, jó messze a mesteri címtől, de kemény volt úgy magában.

Azóta kezdünk megbarátkozni, szépen lassan, már a fele elfogyott három év alatt - igaz, most kicsit gyakrabban használom, megtaláltam a módszert (módszereket) ugyanis.

Használni nehéz 4/10

Mint mondtam, az üveget három éve rendeltem, s az bizony még mindig félig tele, s ebben az esetben bizony ez a rosszabbik véglet. Ez is jelent valamit, olyan sok esetben nem tudtam használni a dolgot, főként az íze miatt. Kicsit most hezitálok a négyes és az ötös között, mert mostanra viszont találtam néhány módszert, ami megoldást jelenthet - erről majd lesz egy külön poszt is, amint mindent letudok.

Drágának drága, de sokáig tart - 6/10

Emlékeim szerint háromezer forint körül lehetett az ára, ha hozzáadom a szállítási költséget, akkor még több is. Most megnéztem, 5 angol font az ára jelenleg, az nagyjából tíz-tizenkét font szállítással együtt, ami 4-5 ezer forintot jelent. De lehet rendelni mást is, úgy fajlagosan olcsóbb.

Online boltokból könnyedén idejön 6/10

Itthon még nem nagyon láttam, de európai boltokból pikk-pakk itt van, hacsak a Posta el nem lopja, de akkor kívánom nekik, hogy húzzák meg rendesen. Egyébként mostanság nem nagyon tűntek el csomagjaim, de inkább nem kiabálom el, lekopogom, meg minden, nehogy a következő adag valami elillanjon...

Amit a számok mondanak: 5.83

Amit én mondok: Bár nem vagyok híve ennek a szósznak, azt gondolom, hogy ha nem is ebből, de a barátaiból rokonaiból biztosan lesz itthon egy-egy. Következőre mindenképpen kipróbálom a 15- és a 20-minute-burn szószokat, de azok már lehet, hogy kitartanak nyugdíjaskoromig, ha meg nem húzom addig, akkor rátok hagyom őket...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csipospaprika.blog.hu/api/trackback/id/tr665443831

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása