Minden, ami csíp

My food. My spice.

But who the f**k is sir Morlock?

2013. november 12. 11:43 - SimiTomi

sir-morlock.jpg

Kerestem, nézelődtem a neten, de nem találtam, hogy honnan is kaphatta a nevét ez az együvegnyi csoda.

A chillifesztiválról származik az üveg - ott a tömegben, valamit belemártva nem tett rám semmilyen benyomást, illetve talán annyit, hogy már megint valami, amit pokoli erősnek neveznek, aztán nem nagyon hozza a szintet.

Szerencsére aztán mégis úgy döntöttem, hogy veszek belőle egyet, áldom is az eszem, meg hogy rászántam még egy kis pénzt.

sir-morlock2.jpg

Jól eltalált, felépített dizájn 9/10

Adhatnék tízből tízet is, annyira egyben van ez a dolog, mint a Bayern a Barcelona ellen néhány hónapja. Üveg, ami illik a termékhez, címke, ami illik az üveghez, illik a szószhoz, a címke dizájnja egységes, színeiben is rendben van - mit mondjak még?

Sajnos azon kívül, hogy pokolian erős, semmi többet nem lehet róla megtudni, így aztán mégsem jár az a tízes.

Ez bizony hajszálnyira a tökéletestől 9/10

Tényleg. Amikor a helyszínen kóstoltam, nem gondoltam volna, hogy beleszeretek, de így alakult - ez az egyik legjobb BBQ szósz, amit valaha ettem. Bhut-BBQ-Whiskey szósz címen fut, és szerencsére a bhut érződik is rajta, már az illatán is - hogy a többiről ne is beszéljek. A whiskey ad neki egy kellemesen fanyar illatot - egyelőre nem vagyok nagy whiskey-fogyasztó, de éppen rajta kezdem megkedvelni a dolgot (furcsa is, hogy pont ilyenkor találkozom egy ilyen szósszal).

sir-morlock3.jpg

Mindegy, az ízre nem gyakorolt olyan hatást a nedü, mint az illatra, ott kevésbé hagyott nyomot, de sebaj, kárpótol érte minden más. Édeskés, kellemesen füstös, ahogy az egy jó BBQ-szószhoz illik.

Csípősségben közepes teteje - középszint 7/10

Ezzel kapcsolatban két kellemes csalódás is ért. Egyrészt ott, mikor kóstoltam, tényleg nem éreztem, hogy ez a dolog valamikor is csípni fog - aztán azt mondjuk nem mondom, hogy megjártam vele, annyira csíp, de azért ez már kellemesnek mondható.

Másrészt viszont a csípése  kellemesen szétárad a számban. Óvatosan kezdődik, aztán erősödik, erősödik, egyre jobban, s csak nem akarja abbahagyni. Egy idő után persze az intenzitás beáll egy szintre, de igen hosszan ott is marad.

Ráadásul nem csak magában, kanalazgatva hozza ezt a szintet, hanem ételben, felhasználás közben is.

sir-morlock4.jpg

Ketchupként, szószként, sokféleképpen 8/10

Salátákba, húsok mellé, szendvicsekre, tésztákra, soroljam még? Talán levesbe nem annyira menő, ugye.

Kicsit drága 4/10

Ha minden igaz, ezért is hezitáltam egy kicsit, hogy megvegyem vagy ne, 1200 vagy ilyesmi rémlik, ami egy 100-150 ml-es adagért elég soknak tűnik nekem.

A beszerzés, jó kérdés 2/10

Eddig egy helyen láttam, ha valaki tud a dologról többet, akkor szóljon!

Amit a számok mondanak: 8.5 pont

Amit én mondok: Ebből kell, hogy legyen otthon, de tényleg. Az eddigi kedvenc ketchup szerű, de jó erős szószom a Sriracha szósz volt, de ez simán kenterbe veri. Szóval jelentkezzen, aki tudja, hol vannak!

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csipospaprika.blog.hu/api/trackback/id/tr35599949

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Peet Név 2013.11.12. 19:07:42

Hol lehet kapni? köszi.

SimiTomi 2013.11.12. 19:39:04

@Peet Név: Én is pont ezt akarom kideríteni... Eddig egyszer láttam, egy chillifesztiválon - ha megtudom, szólok!

SirMorlock 2013.11.13. 14:45:36

Üdv! Örülök, hogy ízlik a szósz, és korrekt a teszt is.

Igen, jól látod, egyelőre a szósz elérhetősége a legnagyobb probléma (a Solymári Chili Fesztiválon lehetett eddig kizárólag kapni), mert amint kész a főzet elkapkodják a barátok/ismerősök. A chilitermésem meg erősen fogyóban van, szóval idén valószínűleg nem fogom tudni kielégíteni mindenki igényét...
Jövőre igyekszem majd nagyobb mennyiséget ültetni ;)

Azért ha beérik a maradék csilim, egy utolsó főzetet sanszos hogy összehozok még idén, amitől a két ünnep között megrendezendő ChiliMagÖmlés nevű kis esténken tervezek megszabadulni.
A programról további részleteket a Solymári Chili Fesztivál facebook oldalán lehet majd megtudni. Hamarosan...

Üdv: Sir Morlock

u.i: amúgy egész jó a blogod, csak így tovább!

SirMorlock 2013.11.13. 15:02:52

Ja igen, amúgy 250 ml-es a flaska ;)
süti beállítások módosítása