Minden, ami csíp

My food. My spice.

Sült csülök zöldségekkel, chili krémmel

2013. június 20. 14:26 - SimiTomi

2013-06-10 20.41.58.jpg

Amikor nekikezdtem a dolognak, nem gondoltam volna, hogy a gyenge alapanyagok ellenére ennyire jól sikerül a kaja - de legyen az így máskor is.

Szóval nem volt időm nagyon jó csülköt beszerezni, ezért az Auchan pultjáról választottam egy jobban kinéző első csülköt, fóliásat. Magam sem örültem neki olyan nagyon, de néha van ez így. Aztán mikor hétfőn hazaértem, akkor vettem észre, hogy igazából a zöldségekből sincs otthon valami nagyon jó keverék, csak ilyen franciasaláta mix, meg vaj sincs, csak margarin - jól felszerelt kis háztartás, ugye?

Egyébként tényleg jobb szokott lenni a helyzet, viszont most nagyon ki akartam próbálni ezt a dolgot, így nem volt miért haboznom - a jó kis Betyáros chilikrémet tovább kell használnom folyton.

Az első lépés a csülök megfőzése. Mivel minden csülköt érdemes jó sokáig főzni, erre szánni kell egy kis időt - vagy szánni kell egy kuktát, amiben aztán pikk-pakk kész is. Érdemes mellé tenni hagymát, fokhagymát, borsot, babérlevelet, borókabogyót, esetleg egy chilit - ártani biztos nem árt, a léből meg le lehet fagyasztani amennyit csak akarunk (vagy bírunk helyileg).

2013-06-10 17.52.30.jpg

Amíg a csülök főtt, összekevertem szőlőmagolajjal (fél deci, kb.) úgy egy fél kiskanálnyi Betyáros szószt. Nem fog teljesen elkeveredni soha, a cél itt az, hogy a chilikrém jól feloldódjon, ne maradjanak benne nagy csomók. A keverés után leül az olaj aljára, de egy újabb keveréssel már egyszerűen fel lehet keverni a cuccot. Nem érdemes még eltenni a Betyárost, hanem vegyünk elő valami jó kis mustárt is. Két-három evőkanál mustár, megint csak fél-egy kiskanál chili krém, amit szintén jól elkevertem.

2013-06-10 18.15.57.jpg

Elővettem egy tepsit, aminek az alját-oldalát kikentem margarinnal (vajjal jobb lett volna), szórtam rá egy kis ételízesítőt, majd öntöttem rá fagyasztott zöldségeket. Ez utóbbi nagyon sok mindennek helyettesíthető, hagymás krumpli is jó, pl. A lényeg, mikor kész lett a csülök (azaz megfőtt), akkor leszedtem a csontról, szépen bekentem a mustáros chillivel, aztán rátettem a zöldségekre.

2013-06-10 20.09.32.jpg

Az egészet pedig meglocsoltam az olajjal, egy kicsit hagytam benne, hogy legyen még későbbre is.

Egyszer megfordítottam, ekkor hozzáadtam a maradék olajat, sütöttem, amíg a zöldségek kész nem lettek - oszt' kész is volt.

Csípett is, annyiszor, amennyiszer kellett. Csípjen hát nektek is!

Hozzávalók:

  • 1 csülök
  • fél-egy deci oliva/szőlőmag/bármilyen olaj
  • vaj, margarin
  • zöldségköret/szeletelt krumpli/bármi ilyesmi
  • mustár
  • Betyáros szósz a Chilifutár Baráti Körtől
  • ételízesítő
  • só, bors
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csipospaprika.blog.hu/api/trackback/id/tr655357575

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása