Minden, ami csíp

My food. My spice.

Így büntetnek az osztrákok

2011. július 22. 13:33 - SimiTomi

Ha valamibe, akkor ebbe a dologba teljesen véletlenül futottam bele, egy régi kedves barátom facebook oldalára posztolt egy fotót, hogy "na de ez milyen komoly cucc is". Nekem meg nyilván nem is kellett sokkal több, rögtön elkezdtem keresgélni hat éve nem használt Metro kártyámat (mert hogy csak ott lehet kapni).

Volt persze egyéb út is, mert Szasza apuka is pörgött a dolgon, de nem találta az áruházban. Aztán mikor sikerült eljutnom egy Metroba, akkor meglepődtem, mert sehol sem volt a kis vödröcske. Végignéztem az összes lehetséges polcot, mustárokkal, tormákkal, ketchuppal, konzervekkel, savanyúságokkal, de nem volt. Luca már eléggé unatkozott mellettem, úgyhogy már elég türelmetlen volt, én meg a telefonomon próbáltam megkeresni, hogy mi is ennek a dolognak a neve, mert hogy folyton elfelejtettem. 

Kerestem a neten mindenhogy, kren streiner, stren kreiner, bár egy idő után azért azzal már tisztában voltam, hogy a kren tormát jelent.

De végül meglett, megmutattam a fotót egy eladónőnek, aki mondta, hogy "ja, az akkor biztosan a zöldségeknél lesz".

Pöpec.

Meg is találtam, van kis kiszerelés, nagy kiszerelés. A kicsi úgy 3-400 forint, a nagy 3500-4000, emlékeim szerint - de nem kell megrémülni, megéri.

Alapvetően arra számítottam, hogy a szokásos, ecetes lében úszó dolgot kapom, de nem.

Reszelt torma, de inkább néz ki reszelt sajtnak - hosszú szálak és egyáltalán nincs rajta semmi lé. Se ecetes, se semmilyen. Lehet, hogy van ilyen, de én még nem láttam. Ebből kifolyólag egyébként felbontás után 4-6 hét alatt meg is kellene enni, legalábbis a termelő ajánlása szerint, de valószínűleg igazuk is van. Így mindenképpen ajánlott társulni a nagy kiszereléshez, vagy minden nap sok tormát enni. Nagyon sokat.

Brutális adag az egy kiló, ráadásul nem kell sok egy szendvicsre, mondjuk. Én kis szendvicseket csináltam, kisebb adag tormával, viszont már mikor a számhoz emeltem a kenyeret, s levegőt vettem a harapáshoz, már akkor kaparta a torkomat.

Aztán meg, hajjaj! Óvatosan a mennyiséggel, de tényleg. Nátha esetén viszont javallott, feltétlen.

Ettem már wasabit, ami nem volt ennyire durva. Nem tart sokáig, pár másodperc az egész, de az valami elképesztő érzés. Ráadásul a torma maga is kiváló, így hogy nem ázott ecetben sokáig, illetve (relatíve) vastagra van reszelve, nagyon jó fogyasztható, húsos, vastag, ropog a fogad alatt - igazából most már gyakorlatilag mindenre teszek.

Pedig most sikerült beszereznem még egy-két új szószt is, de most bizony erre vagyok rákattanva. Mondjuk nem is baj, mert bár osztogatom mindenkinek, de egyelőre még nagyjából félig van a vödör.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csipospaprika.blog.hu/api/trackback/id/tr943088980

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kodori 2011.10.24. 17:46:25

SimiTomi, aki megtalalta a torma igazi erejet!!!! Ismerem, fogyasztom, es terjesztem a termeket, mert ami jo, az jooooo:)
A leirasod fergeteges, örülök, hogy "becsipett" a SteirerKren, (jaaa, a gyarto ceg is Teged akar MO-i arcnak:))...Tomi, Lucaval együtt nyertel, az osztrak Feldbacher Fruit Partners GmbH ("A" torma gyartoja) nagyon "csipte" a blog-hozzaszolasodat!!! Szivesen vennem jelentkezeseteket Lucaval együtt:))
Szia/Kodori

SimiTomi 2011.10.25. 10:47:28

@Kodori: Örülök, hogy tetsztett.

Egyeztettem Lucával, minden megoldás érdekli! :)

cicabajusz (törölt) 2012.01.22. 17:39:52

Muszáj lesz rátesztelni! :)
süti beállítások módosítása